کد خبر: 1228186
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۵
رسول سنائی‌راد

امام خامنه‌ای، رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی در دیدار کارگزاران حج فرمودند «امسال حج ما حج برائت است».
سپس ایشان با اشاره به جنایت‌های صهیونیست‌های خون‌آشام و مظلومیت و مقاومت مردم غزه و بازتاب این نمایش وحشیانه برآمده از تمدن غربی، این فاجعه را شاخصی برای آینده بشریت خواندند و بر ضرورت دشمنی با عوامل و آمران این ستیزه گری ظالمانه علیه مظلومان فلسطینی تأکید فرمودند. 
اعلام برائت از مشرکان، ظالمان و مستکبران از جمله ویژگی‌های مراسم حج ایرانیان در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی بوده که با وجود مخالفت‌های سرسختانه مسئولان سعودی، به اشکال مختلف در سطوح متفاوت انجام می‌شده و در افکار عمومی بازتاب داشته است. اما چرا امسال حج ما، حج برائت است؟ و این برائت چه تفاوتی با سالیان گذشته دارد؟ در پاسخ به این سؤال می‌توان به مواردی اشاره داشت که این برائت را به انسانیت، ایمان و فطرت الهی پیوند زده و مراسم حج را که اجتماع بزرگ نمایندگان تمامی کشور‌ها و ملت‌های مسلمان است، جایگاه تجلی و ظهور آن قرار می‌دهد. مواردی چون؛ 
۱- جنایت، نسل‌کشی و توحش پردامنه صهیونیست‌های خون‌آشام که مرز‌های قساوت و درنده‌خویی را جابه‌جا کرده و کشتار، آوارگی و گرسنگی و فشار بر مظلومان فلسطینی ساکن در غزه را تا بدان میزان بالا برده که نفرت، خشم و بیزاری حتی در بین غیر مسلمانان و مردم کشور‌های غربی را برانگیخته است، به گونه‌ای که وقایع تاریخی این روز‌ها در دانشگاه‌های کشور‌های اروپایی و امریکا را می‌توان یکی از نشانگان برائت و بیزاری صاحبان وجدان بشری از جنایات صهیونیست‌ها دانست.
۲- حمایت‌های همه‌جانبه امریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان از جنایت‌های رژیم صهیونیستی و زیر پا گذاشتن تمامی موازین و معیار‌های حقوقی، اخلاقی و انسانی و قوانین بین‌المللی در این حمایت و مشارکت در ظلم‌ها و جنایات صهیونیست‌ها که تمامی آن‌ها را در صف دشمنی و ستیز ظالمانه علیه مردم مظلوم فلسطین و در پیوند با اشغال اراضی مسلمانان، علیه جهان اسلام قرار می‌دهد. 
۳- گسترش دامنه حمایت‌های وقیحانه قدرت‌های غربی از جانیان صهیونیسم که امروز به عرصه داخلی این کشور‌ها کشیده شده و مصداق آن جرم‌انگاری هرگونه اعتراض و اجتماع ضد صهیونیستی و جرم‌انگاری هرگونه اعتراض علیه صهیونیست‌ها در کشور‌های غربی است، یعنی این دولت‌ها برای حفظ رژیم صهیونیستی دامنه ستیز و ستم را به درون کشور‌های خود هم کشیده‌اند. 
۴- بی‌تفاوتی و فاجعه همکاری برخی دولت‌های اسلامی با صهیونیست‌های جنایتکار در همین اوضاع مصیبت‌بار حاکم بر باریکه غزه که غیرت و شرافت را نادیده گرفته و به ذلت و دریوزگی تن داده و همچنان خط سازش با اشرار صهیونیست را ادامه می‌دهند. 
۵- تداوم جسارت و وقاحت صهیونیست‌ها که با وجود ناتوانی در برابر رزمندگان مقاومت تنها حربه فرونشاندن غریزه توحش و درنده‌خویی خود را ادامه کشتار زنان و کودکان بی‌دفاع، آوارگی و بی‌خانمان‌سازی ساکنان غزه یافته و بر طبل ادامه نسل‌کشی و جنایت کوبیده و به دنبال نابودی تمامی زیرساخت‌های حیات در باریکه غزه هستند. 
دامنه جنایت و تداوم وحشی‌گری و درنده‌خویی صهیونیست‌ها که امروز اعتراض بخش‌های نخبگانی و صاحبان وجدان‌های بشری در دنیای غرب را برانگیخته، راه هرگونه سازش و ارتباط با صهیونیست‌ها را بسته و هیچ راهی برای صیانت از انسانیت، اخلاق و ایمان جز برائت از جنایتکاران باقی نگذاشته است. امروز تنها بیزاری و ستیز است که می‌تواند صهیونیست‌ها را از ادامه دشمنی، ستیز و جنایت باز دارد و اجتماع بزرگ حج میدان سر دادن فریاد بلند برائت و بیزاری از ستمگران و جنایتکاران صهیونیست و حامیان آنان و هشدار به هرگونه سازش و رابطه خیانت بار است. 
امروز هرگونه بی‌تفاوتی نسبت به توحش صهیونیست‌ها و تداوم سازش و رابطه و تأخیر در برائت در ستیز با آنان مشوق صهیونیست‌ها به تداوم توحش و جنایت و در یک کلمه شراکت در این جنایت و توحش به حساب می‌آید. 
از سوی دیگر دنیای غرب هم نشان داده که فقط در صورتی که منافع خود را در خطر ببیند یا هزینه ادامه حمایت از صهیونیست‌ها را بالا بداند حاضر به تغییر رویه ظالمانه خود خواهد بود و تنها برائت و بیزاری و اعلام دشمنی و ستیز از سوی ملت‌های مسلمان و وادارسازی دولت‌ها و همراهی با این برائت و ستیز است که می‌تواند دولت‌های غربی را متوجه هزینه‌های تداوم حمایت از جانیان صهیونیست کند. 
از این رو، فریاد بلند برائت در مراسم حج امسال یک ضرورت راهبردی و دادن پیام به صهیونیست‌ها و حامیان آنهاست که تداوم جنایت مرز‌های مبارزه و ستیز را از باریکه غزه به تمام جهان اسلام گسترش داده و نفرت و خشمی که متوجه صهیونیست‌ها شده در حافظه تاریخی و دینی مردم مسلمان برای قرن‌های آینده، ثبت و ماندگار خواهد ساخت و برائت و دشمنی را نیز نهادینه و مستحکم خواهد کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار